Dělat reklamu technickým oborům je záslužné

Text Jana Jenšíková, Foto Performia TECH EDU 3 / 2015

Rodina TECH EDU se rozrůstá. K podporovatelům se připojila také společnost Performia Česká republika, jejíž výkonné ředitelky a spoluzakladatelky Lucie Spáčilové jsme se při té příležitosti zeptali:

Proč dnes podle vás děti a studenty moc netáhnou technické obory?

Z mého pohledu za to může jednoduše to, že jsou to vesměs obory, které jsou méně viditelné. Je to trochu nespravedlivé, protože bez nich bychom se jen těžko obešli. Proto jsem přesvědčena, že zvyšovat povědomí o technických oborech je to nejlepší, co se dá dělat.

Jak například vaši klienti řeší nedostatek lidí v technických oborech? Máte nějaký konkrétní příklad?

Mnoho z nich už pochopilo, že nestačí vydat inzerát a čekat na „hotového člověka“. Například jedna strojírenská firma už léta spolupracuje se školami, poskytuje jim podporu a zapojuje se do jejich projektů. Díky tomu má hodně studentů velký zájem uplatnit se pracovně právě u ní.

Co vás vedlo k tomu, abyste se stali podporovatelem časopisu TECH EDU?

V první řadě mě nadchl hodnotný účel, který časopis TECH EDU má. Naše dosavadní spolupráce byla vždy 100% plodná a konstruktivní. Věřím, že nám i našim klientům je a nadále bude TECH EDU velmi užitečný.

A prozraďte, co je nyní trendy ve vzdělávání vůbec?

Kromě obvyklého odborného vzdělávání jsou vyhledávány semináře směrované na zlepšení interní komunikace nebo organizace a vzrostl zájem o semináře a tréninky zaměřené na hodnocení spolupracovníků. Vytváření a udržení týmů je oblast, na kterou se společnosti více zaměřují, protože pochopily, že když už víte „co a jak“, pak potřebujete získat jistotu „s kým“. Ti, co mají dobrý a sehraný tým, jdou nahoru a jsou stabilní.

 

 

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TECH EDU 3 / 2015 na straně 11.