Všechny články
TECH EDU 2 / 2018
Přečetl jsem dost článků o automatizaci, obdivoval rychlost a přesnost robotů, stejně jako sleduji první robotku Sophii, která má dokonce státní občanství. Zároveň vítám spojení informací z výroby a firemních zákazníků díky Průmyslu 4.0.
TECH EDU 2 / 2018
Dovedete si představit spojení Jana Amose Komenského a digitálních technologií? Proč ne! Příkladem může být hravá elektronická „nástěnka“ Ámos Touch, která je produktem týmu nadšenců společnosti Inpublic. S jejím jednatelem Richardem Prajslerem jsme si povídali například o tom, jak může vnést svěží vítr do škol.
TECH EDU 2 / 2018
Robotizace, automatizace, digitalizace, Průmysl 4.0, kaizen – všechna tato slova zaplavují v poslední době média, skloňují se napříč firmami a v různých školeních se to jimi jen hemží. Ale co to skutečně je a co to znamená pro firmy?
TECH EDU 2 / 2018
Možná jste si všimli specifik, která jsou typická pro technicky zaměřené lidi. Jejich schopnost najít i nejmenší odchylky od perfektního stavu je na jejich práci velmi cenná a v mnoha oborech bychom se bez ní neobešli. Na druhé straně pokud jste jejich podřízenými, nadřízenými nebo je jednoduše máte ve svém okolí a nejste zrovna technický typ, může pro vás být těžké s nimi spolupracovat. Když ale víte, jak na to, dá se s nimi velmi dobře vycházet. Pokusím se vám proto v tomto článku dát několik tipů, jak lépe porozumět technicky zaměřeným lidem kolem vás, ať už je potkáváte kdekoliv.
Tašky na střechy lze bezpochyby importovat z Číny. Pokrývače nebo klempíře zatím těžko. I to je důvodem, proč musíme s praporem v ruce hájit zájmy řemesel a profesních cechů. Pokud totiž nezačneme místo slov konečně činit, hrozí, že nám brzy začne skrze děravou střechu…
TECH EDU
I když kalifornští zlatokopové začali využívat vodní paprsek už na konci 19. století, aby efektivně oddělili nánosy písku a kamení od zlata, začal se více využívat až v polovině 20. století a první komerční aplikace se objevila v roce 1971. Tehdy dr. Mohamed Hashish vytvořil techniku přidání abraziva k vodnímu proudu, čímž vznikla možnost řezat vodním paprskem i materiály, které byly pevnější a měly větší tloušťku. Co všechno tedy voda dokáže? Na to jsme se šli zeptat do praxe, a to inženýra Ivo Vytrhlíka, výrobního ředitele společnosti Gumex, kde tuto technologii používají už několik let.
TECH EDU 1 / 2018
„Jsme strojaři a ocel máme pod kůží, ale srdce na tom pravém místě.“ To jsou slova majitele ryze české společnosti Avex Steel Products Jiřího Gistra. Představujeme vám dalšího podporovatele našeho projektu TECH EDU, který se pyšní tuzemskými i mezinárodními oceněními. Společnost získala například již dvakrát titul Inovační firma Zlínského kraje (2014, 2016) a v inovacích (robotizaci, automatizaci aj.) pokračuje v tichosti, ale velmi intenzivně i nyní. A právě o tyto poznatky se s námi na stránkách našeho časopisu podělí.
TECH EDU 1 / 2018
Vychovat si vlastní zaměstnance, získat loajální personál nebo prostě koncepčně vyřešit dlouhodobý nedostatek pracovníků, to jsou nejčastější důvody, proč se dnes nemálo firem pouští do hledání stážistů, brigádníků nebo studentů na praxi. Na to, jaké jsou hlavní výhody a nevýhody téhle cesty, na co si dát pozor, aby vše dopadlo dobře a nebyla to jen ztráta času, jsme se zaměřili v tomto článku. Ač se zdá, že je mířený pouze na firmy, najde v něm inspiraci nejen budoucí brigádník, ale i učitel, který chce studentům ukázat, co je důležité a co může vést k dobrému, nejen technickému, zaměstnání.