Všechny články
v redakci jsme netušili, jak poutavě a s citem se dá mluvit o oceli, pecích a lidech kolem nich. Než jsme navštívili oceláře tělem i duší Ludvíka Martínka, který šéfuje elektroocelárně ve ŽĎASu a zároveň působí i na akademické půdě. Mimochodem, ve žďárské firmě je už čtyřicet let. Vyprávěl, jak jako učeň přišel do tehdejší Poldovky a čím si ho už tenkrát prostředí oceláren získalo. Mluvil o různých profesích a jejich proměnách v čase, a že se metalurg opravdu nenudí, neboť každá tavba je vlastně originál. Jeho rozhovor si vychutnáte, a aby byl obrázek dokonalý, doplnili jsme ho názornou infografikou, spoustou zajímavostí a samozřejmě i pohledem na současnou spolupráci mezi firmou a školami.
TECH EDU 1 / 2015
V prostorách dílen Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy ve Žďáru nad Sázavou se konala již tradiční soutěž v odborných dovednostech nazvaná Řemeslo Vysočiny 2015. Soutěž je velmi prestižní, představuje skutečné talenty v oboru a zároveň vytváří prostor pro jejich prosazení se v praxi.
TECH EDU 1 / 2015
Kdyby mi bylo patnáct, neměnil bych.
TECH EDU 1 / 2015
Rodiče dnešních deváťáků, pokud sami v technickém oboru nepracují, mohou mít v některých případech příliš málo informací o tom, jaké možnosti pro jejich děti tyto obory skýtají a co přesně ve své moderní podobě obnášejí. „Nejjednodušší je, když se k nám přijdou podívat,“ říká Ing. Zbyněk Kadlec, personální ředitel společnosti ŽĎAS.
TECH EDU 1 / 2015
Všichni známe slovo „simulant“. Je to někdo, kdo často a rád předstírá. Většinou nemoc, aby se vyhnul nějaké nepříjemné zkoušce nebo písemce. Ale co bychom si měli představit pod pojmem „numerická simulace“? A navíc ve slévárně?
TECH EDU 1 / 2015
Bývalý pavilon D brněnského výstaviště dostal nedávno úplně novou podobu a už jeho vchod napovídá, že uvnitř čeká něco hodně speciálního. Z prostoru o rozloze téměř 5000 m2 doléhá až do předsálí dětský smích a nadšené výkřiky. Vstupuji dovnitř a rázem odhaluji, proč. VIDA!
TECH EDU 1 / 2014
Přestože slýcháme již několik let povzdechy nad tím, že naše školy nepřipravují do praxe tolik žádané a zatím stále na pracovním trhu chybějící techniky, jen málo se udělalo pro skutečnou změnu tohoto stavu. Nicméně najdou se místa, kde se blýská na lepší časy. Jedno z nich jsme navštívili – Experimentárium Střední průmyslové školy v Otrokovicích.
TECH EDU 1 / 2014
„Většina lidí si nechá uniknout, jak je matematika krásná. Pro mne je její nejbližší analogií horolezectví, hledání cesty velkou a složitou stěnou, kde se větví varianty dalšího postupu, kde potřebujete sílu a šikovnost, ale hlavně musíte umět přečíst skálu, poznat její strukturu, její skryté vzorce. Matematika není věda o číslech, ale o strukturách.“ Když Petr Koubský hovoří o obávaném studijním oboru, uvěřil by mu i notorický repetent. Se známým popularizátorem vědy a digitálních technologií a empatickým pedagogem jsme si povídali o matematice ve škole a běžném životě, informačních technologiích a dialogu s generací Z.