TECH EDU 2 / 2015
Nepatří v rodině k manuálně nejšikovnějším, ale něco mu v genech zřejmě zůstalo. „Když se mi rozbil displej na mobilu za šest set korun a v servisu po mně chtěli za opravu půl druhého tisíce, koupil jsem si komponent, na internetu jsem si vyhledal video s návodem jak na to a telefon jsem si během půl hodiny opravil sám,“ vzpomíná na zlomový okamžik iniciátor komunitního projektu Opravárna a člen jeho týmu Jan Charvát, v civilu absolvent oboru mezinárodní vztahy.
TECH EDU 1 / 2014
„Většina lidí si nechá uniknout, jak je matematika krásná. Pro mne je její nejbližší analogií horolezectví, hledání cesty velkou a složitou stěnou, kde se větví varianty dalšího postupu, kde potřebujete sílu a šikovnost, ale hlavně musíte umět přečíst skálu, poznat její strukturu, její skryté vzorce. Matematika není věda o číslech, ale o strukturách.“ Když Petr Koubský hovoří o obávaném studijním oboru, uvěřil by mu i notorický repetent. Se známým popularizátorem vědy a digitálních technologií a empatickým pedagogem jsme si povídali o matematice ve škole a běžném životě, informačních technologiích a dialogu s generací Z.