Všechny články
Ti, kteří čtou TECH EDU pravidelně, si možná vzpomínají, že začátkem roku jsem vás jako člen vládní Rady pro výzkum, vývoj a inovace informoval, že vláda přijala Inovační strategii nazvanou Czech Republic: The Country For The Future. Vizi, na které se podílely desítky nejlepších…
TECH EDU 2 - 3 / 2019
České školství chrlí poslušné roboty, což může (nejen) naší ekonomice už brzy zlomit vaz. Úspěch, tedy konkurenceschopnost, ve světě zítřka je totiž podmíněn schopností učit se novým věcem, které nám umožňují reagovat na nečekané situace i epochy. V Česku se přitom v tomto smyslu potřebných věcí učíme jen málo a navíc velmi pomalu, shodli se v rámci diskuze pořádané platformou Alter Eko globální stratég a kouč Jan Mühlfeit a zřizovatel a ředitel pražského Gymnázia Jana Palacha Michal Musil.
TECH EDU 2 - 3 / 2019
To, že dnes změny hýbou světem, je prostě fakt. Ať se nám to líbí, nebo ne, dříve či později nás doženou a přimějí nás, abychom je brali vážně. V životě i práci. U firem mluvíme v této souvislosti o inovacích, jejich přímém vlivu na konkurenceschopnost. Jak se zavádějí změny v mezinárodně etablované firmě, která vyrábí vlastní produkt s vysokou přidanou hodnotou a úspěšně ho exportuje na všechny kontinenty s výjimkou Antarktidy? A lze vůbec zefektivnit výrobu něčeho tak specifického, jako je léčivá látka, která probíhá podle přesně popsaných a vyzkoušených postupů už roky? Na to jsme se jeli zeptat do Neratovic šéfa výroby společnosti Cayman Pharma Jana Pavlíka.
TECH EDU 2 - 3 / 2019
Říká o sobě, že je programátor a obchodník samouk. Před devatenácti lety založil softwarovou společnost, která dnes působí na trzích všech kontinentů kromě Antarktidy a dosahuje miliardového obratu. O profesních začátcích a současných aktivitách firmy v oblasti 3D tisku pro školy jsme si na letošním festivalu vzdělávacích a technologických hraček Maker Faire Prague povídali se zakladatelem a majitelem společnosti Y Soft, devětatřicetiletým Václavem Muchnou.
TECH EDU 2 - 3 / 2019
Když Tomáš Mejzlík vzpomíná na to, kdy a jak vznikl nápad na vytvoření pojízdné digitální dílny, musí se vrátit do první poloviny roku 2018. „Tou dobou jsme za sebou měli necelý rok provozu brněnského FabLabu, první digitální dílny v České republice, kterou jsme společně s partnery vybudovali v sídle brněnského Jihomoravského inovačního centra v Technologickém parku.“ Zájem škol vyzkoušet si s žáky laserovou řezačku, 3D tiskárnu nebo třeba robotické rameno byl podle něj obrovský. I proto přišel s nápadem na menší dílnu s podobným vybavením, která by se od FabLabu v Jihomoravském inovačním centru (JIC) odlišovala jednou podstatnou věcí. Byla by mobilní a jezdila by přímo do škol v Jihomoravském kraji. A tak vznikl FabLab Experience – kamion s digitální dílnou vybudovanou uvnitř návěsu.
TECH EDU 2 - 3 / 2019
ČPP vstupuje do druhého roku projektu Finanční gramotnost pro ZŠ, který v našem časopise podporujeme. Povídáme si s Danielem Potměšilem, který je spolu s Hanou Vlnasovou jeho lektorem.
TECH EDU 2 - 3 / 2019
V čem doopravdy spočívá síla týmu, co je to teambuilding, jak se pozná dobrý lídr a v čem se firemní tým podobá školní třídě? Na to jsme hledali odpovědi spolu s Mårtenem Runowem, zakladatelem společnosti Performia International, která se právě na budování produktivních týmů zaměřuje.
TECH EDU 2 - 3 / 2019
Design je slovo, se kterým se setkáváme prakticky denně a většina z nás má určitou představu o tom, co tento výraz znamená. Naši „druhostupňáci“ si však pod vedením MgA. Martina Tvarůžka (mimo jiné držitele prestižního ocenění Red Dot Design Award, který k nám přijel jako odměna za výhru v soutěži Srdce s láskou radované) vyzkoušeli, že se pod tímto pojmem skrývá mnohem víc než jenom vzhled určitého výrobku.